1941-1945 жылдардағы соғыс кезіндегі Қазақстандағы балалардың күнделікті еңбегі
DOI:
https://doi.org/10.26577/JH.2024.v113i2-04Аннотация
Мақалада Ұлы Отан соғысы жылдарындағы Қазақ КСР-дегі балалардың күнделікті еңбек мәселелері зерттеледі. Соғыс жылдарындағы еңбек КСРО-ның тыл аудандарындағы балалар өмірінің ажырамас бөлігіне айналды. КСРО-да балаларды үйде де, қоғамда да жұмысқа тарту әдеттегі тәжірибе болып, ал соғыс жылдарында ол объективті қажеттілікке айналды. Мақалада архивтық деректер негізінде Қазақ КСР облыстары бойынша пионерлер мен оқушылардың қоғамдық жұмыстарының түрлері және олардың ортақ іске қосқан нақты үлесі, сондай-ақ өскелең ұрпақтың жанқиярлық еңбегін насихаттау мен үгіттеудің рөлі зерделенді. Сұхбат материалдары негізінде авторлар қаладағы және ауылдық жерлердегі балалардың күнделікті жұмысының мәселелерін зерттеді, балалардың тұрғылықты жеріне, отбасы құрамына және оның материалдық әл-ауқатына байланысты еңбегінің көлемі мен ауырлығының ерекшеліктерін анықтайды. Балалардың күнделікті өмірін зерттеуде бірегей дерекөз ретінде баланың соғыс жылдары жазған күнделігі қолданылды. Күнделікте бала отбасында болған қиындықтар мен ауыртпалықтар туралы және баланың өз жақындарына қалай көмектескені туралы баяндалады. Мақала авторлары зауыттық оқыту мектептерінде, қолөнер және теміржол училищелерінде жасөспірімдерді еңбекке баулуға қатысты мәселелер мен осы оқу орындарының контингентінің көбеюінің негізгі себептерін зерттейді.
Кілт сөздер: еңбек, балалық шақ, Ұлы Отан соғысы, ауылшаруашылық жұмыстары, пионерлер, мектеп оқушылары, ҚазақКСР-ійственные работы, пионеры, школьники, Казахская ССР.