From signs to knowledge: images and plots of acquisition of historical agency in Olzhas Suleimenov's narratives

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26577/JH.2023.v110.i3.03
        78 59

Abstract

Мақала XX-XXI ғасырлардағы ақын, зерттеуші және қоғам қайраткері шығармашылығындағы әлемдік мәдениеттің кейбір белгілері мен бейнелерін зерттеуге арналған. Олжас Сүлейменов. Мақалада ақынның шумер, мысыр және көне мәдениеттер бейнелерін қазақ және түркі мәдениетінің автохтондық таным жүйелерімен, белгілермен диалогта пайдалануының интеллектуалдық шежіресі зерттеледі. Мақалада біз Олжас Сүлейменовтің ХХ ғасырда жасаған интеллектуалдық дәстүрін зерттедік: ол өзінің поэтикалық және ғылыми еңбектерінде түркі және әлем мәдениеттерінің көне белгілерін, сюжеттерін және архетиптерін қайта қалпына келтіреді, олардың ортақ шығу тегін салыстырады және зерттейді. антикалық және орта ғасырлардағы олардың диалогының тарихы ретінде. Зерттелетін әдеби-тарихиософиялық материал қазақстандық қоғамның тарихи жадындағы көшпелілер мен отырықшылықтардың арақатынасы мәселесін және мұнда ХХ-шы ғасырдың екінші жартысында еңсерілген «тарихи еместіктің» мәдени жарақатының болуын түсінуге мүмкіндік береді. ғасыр. Бұл мәдени жарақатты қалыптастырған факторларға мыналар жатады: 1) 1920-1930 жылдардағы күштеп ұжымдастыру және көшпелілердің отырықшы өмірге көшуі нәтижесінде көшпелі мәдениеттің үзілуі; 2) көшпелілер мәдениетін регрессивтік деп сипаттайтын отырықшылдық баяндаулар және оны 1960-1970 жылдардағы қазақ ұлттық интеллигенциясының жеңуі. (Олжас Сүлейменов) үстем тарихи баяндау арқылы. Бұл күйзелісті еңсерудің жолы Орталық Азияның ортағасырлық қалалық мәдениетінің мәдени мұрасын диалогтік түрде ассимиляциялау болды, оның белсенді археологиялық зерттеулері осы жылдары Қазақ КСР-де басталып, қайта форматталған тарихи субъективтіліктің дүниежүзілік тарихқа жазылуы болды. өркениет.

Downloads

Published

2023-09-20

Issue

Section

Section 1 National history