Герат мектебі және Ауғанстандағы кескіндеме эволюциясы
DOI:
https://doi.org/10.26577/JH.2022.v104.i1.03Аннотация
Герат өнер мектебі Ауғанстандағы Тимуридтердің билігі кезінде әртүрлі мәдениет пен өнердің маңызды орталықтарының бірі болды. Шахрох Мирза, Гаухаршад Бегум, Сұлтан Хусейн Байкара және Амир Али Ширнваи сияқты Тимуридтер билеушілері, сол кезде жақсы жағдайда болған құрметті суретшілер дәл осы жайт Герат қаласында он төртінші ғасырға дейін теңдесі болмаған Герат өнер мектебінің қалыптасуына әкелді. Герат өнер мектебінің суреттерінің мазмұны Ауғанстан тарихы мен өнер тарихынан мәлімет беретін бірегей ерекшеліктерге ие. Кескіндеменің түсі мен мазмұнына назар аудару сол кездегі суретшілердің басымдықтарының бірі болды және Байсангар Мирзаға арнап салынған Голестан Саади қолжазбасы, оның сегіз ерекше және әдемі сурет жинақтары бар, мұның бәрі Герат өнер мектебінің артықшылықтары мен жетістіктерін түсіндіреді; мысалы, Герат өнер мектебі Сұлтан Хусейн Байкараның кезінде үлкен өзгерістерге ұшырады, ал Камалуддин Бехзадтың келуімен Ауған өнері тарихы мен кескіндеме эволюциясы тарихы дәстүрлеріндегі ең үлкен өзгерістер болды. Бехзадтың суреттері сол кезеңдегі суретшілерден мінезімен ерекшеленеді және осы мақалада тақырыпқа көбірек көңіл бөлген Герат мектебін шын жүректен сипаттайды. Түйін сөздер: кескіндеме трансформациясы, миниатюра, Герат Тимуридтері және Камалуддин Бехзад.