Үндістандағы Сати әдет-ғұрпын қысқаша зерттеу

Авторлар

  • M. M. Salangi Бамиян университеті, Ауғанстан, Бамиян қ. Лакхнау университеті, Лакхнау, Үндістан, Уттар-Прадеш қ. http://orcid.org/0000-0002-6053-1319

DOI:

https://doi.org/10.26577/JH.2022.v104.i1.02
        300 95

Аннотация

Үндістандағы Сати әдет-ғұрпын қысқаша зерттеу Сати (Су-тхи немесе Сутти) сөзі бастапқыда «жақсы әйел (жар)» дегенді білдірді, кейінірек ол күйеулері қайтыс болғаннан кейін өз өмірлерін күйеулеріне деген сүйіспеншілік пен адалдықпен құрбан еткен әйелдерге қолданыла бастады. Үнді жазбаларына сәйкес, «әйелдің барлық әрекеттері күйеуімен бірдей болуы керек, егер күйеуі бақытты болса, ол бақытты болуы керек, егер күйеуі қайғылы болса, ол қайғылы болуы керек, егер ол қайтыс болса, ол да өлуі керек». Сати махаббаттың құдіретті күшін суреттейтін оқиға ретінде басталды. Бірақ адамдар бұл махаббат әрекетін мадақтаған кезде, ол әр әйел қандай болу керектігін нұсқауға айналды. Бұл терең махаббатқа жетудің тамаша мақсаты болып көрінді. Бірақ уақыт өте келе, қоғам физикалық тұрғыдан мәжбүрлейтін немесе дін психологиялық тұрғыдан мәжбүрлейтін үнді әйелдері Сатиге табынуды қабылдады. Сати әдет-ғұрпы ежелгі Үндістандағы жоғары деңгейдегі секталардың арасында кең таралған, олар ант берген немесе күйеулерінің жерлеу бағанасында өлу үлкен мәртебе деп санаған. Сатидің қорқынышты рәсіміне 1829 жылы Ұлыбритания үкіметі Үндістанның генерал-губернаторы Лорд Бентинк (1828-1835), содан кейін 1987 жылы Сатидің алдын-алу туралы Заңы тыйым салған. Түйін сөздер: Сати, Веда, Касталар жүйесі, индуит, жесір, Лорд Бентинкт, Рам Мохан Рой.

Жүктелулер

Жарияланды

2022-04-05

Шығарылым

Бөлім

Вестник КазНУ: Серия историческая